Запрошуємо на сайт шкільної бібліотеки

https://sites.google.com/view/geografiua


/Files/photogallery/852/knygy.jpg

Аналіз роботи бібліотеки

Новокраснянського ліцею за 2020-2021 навчальний рік

Шкільна бібліотека є структурним підрозділом ліцею, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу. Свою роботу вона організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації.

У 2020-2021 навчальному році робота бібліотеки ліцею була побудована згідно Конституції України; Законам України: "Про освіту", "Про загальну середню освіту"; Закону України «Про бібліотечну справу» від 27.01.1995 №32/95 ВР, наказу МОН України від 14.05.1999 р. № 139 «Про затвердження Положення про бібліотеки ЗНЗ»; СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ БІБЛІОТЕЧНОЇ СПРАВИ В УКРАЇНІ ДО 2025 РОКУ «ЯКІСНІ ЗМІНИ БІБЛІОТЕК ЗАДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ» створеної відповідно до наказу № 960 Міністерства культури України від 10.11.2014 р.:

У 2020/2021 навчальному році бібліотека працювала згідно з річним планом роботи, затвердженим директором ліцею Тетяною КОВАЛЕНКО. Роботу бібліотеки організовувала бібліотекарка Лариса Василівна БОРЩОВА.

Бібліотека працювала (0,5 ставки) за узгодженим графіком щоденно, з двома вихідними днями (субота, неділя).

Бібліотека на протязі року:

× здійснювала системне комплектування, обробку та збереження основного бібліотечного фонду та фонду навчальної літератури;

× надавала інформаційну підтримку педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури та педагогічної майстерності, допомогу в освітній діяльності вчителів й учнів;

× формувала в учнів навички незалежного користувача бібліотеки, навчала користуватися книгою, пошуку, відбору й критичній оцінці інформації;

× удосконалювала традиційні й освоєнні нові бібліотечні технології;

× надавала методичні консультаційні допомоги батькам, щодо в одержанні інформації

Комплектування, обробка та збереження фондів

Рівень роботи бібліотеки повністю залежить від якості її фонду, від систематичного і оперативного його поповнення новими документами відповідно до запитів та інтересів користувачів.

Шкільна бібліотека має абонемент, невеликий читацький зал (на 4 посадочних місць). Для підручників бібліотека має ізольоване приміщення.

Централізовано література надходила до бібліотеки від центру ПРПП Кремінської міської ради. Поповнення основного фонду бібліотеки відбувалось за рахунок доброчинних акцій:

  • «Подаруй бібліотеці книгу»;
  • «Живи книго» (Берляков Вадим учень 9 класу подарував біблотеці 9 екземплярів б/у казки, енциклопедія тварин, твори Лермонтова три тома, різне)

Для забезпечення обліку фонду ведеться відповідна документація: книги сумарного обліку фонду бібліотеки, інвентарні книги, книга обліку видань тимчасового користування, папки актів надходжень, папки актів вибуття, реєстраційна картотека навчальної літератури, реєстраційна картотека періодичних видань, журнал прийнятих книг взамін загублених, формуляри користувачів, формуляри класів.

У 2020/2021 навчальному році

загальний бібліотечний фонд Новокраснянського ліцею складає 1889 примірників на суму 49097грн., 16 коп., із них:

підручників 1-4 класів – 358 підручників на суму 12686,67

5-9 класів – 769 підручників на суму 20408,65

10 класу – 107 підручників на суму 4104,98

Списано підручники 3 та частково 7, 2 класів :

для 3 класу 104 підручника на суму 1539,37 грн.;

для 7 класу 26 підручника на суму 529,00 грн.,

для 2 класу 17 підручників на суму 386,92 грн.,

та навчальних посібників 28шт. на суму 123,74 коп.

Разом підручників 1234 на суму 37200 грн. 30 коп.

художньої літератури - 243 примірників на суму 2902,34 грн.,

навчальних посібників – 412 примірників на суму 8994грн. 52коп.,

Разом х/л та н/п 655 посібників на суму 11896 грн.,86коп.

Загальна кількість примірників складає: 1889 примірників на суму 49097грн., 16 коп.

Станом на 03.09.2021року бібліотечний фонд складає:

Всього: 1358 підручників на суму (565,42+37200,30) = 37765,72 грн.

Всього: Загальний фонд складає 2013 примірників на суму 49662,58

художньої літератури - 243 примірників на суму 2902,34 грн.,

навчальних посібників – 412 примірників на суму 8994грн. 52коп.,

Разом х/л та н/п 655 посібників на суму 11896 грн.,86коп.

підручників 1-4 класів = 430 підручників на суму 13055,1грн.

5-9 класів = 821 підручників на суму 20605,64грн.

10 класу = 107 підручників на суму 4104,98грн

Розміщення книжкового фонду в бібліотеці здійснювалась згідно з таблицями УДК. Режим зберігання фонду дотримується. Всі видання технічно опрацьовані.

Організація та ведення довідково-бібліографічного апарату бібліотеки

Система каталогів і картотек призначена для багатогранного розкриття всього фонду бібліотеки, його пропаганди. В шкільній бібліотеці ведуться алфавітний, каталог підручників.. Відбувається постійне їх редагування по мірі надходження та вибуття літератури, здійснювалось інформаційне забезпечення педрад.

Бібліотечно-бібліографічне обслуговування користувачів бібліотеки

Провідним напрямком бібліографічної роботи бібліотеки було систематичне забезпечення бібліографічною інформацією користувачів. Здійснювався безперервний облік даних про кількість та склад користувачів на абонементі шкільної бібліотеки. Аналіз основних цифрових показників показав:

  • кількість читачів бібліотеки 96читачів, з них: на абонементі обслуговувалось всього – 90 користувачів; в читальній залі – 90 користувачі. Обслуговування надавалося різним категоріям користувачів.

На абонементі обслуговувалися:

26 користувачів – учні 2-4 класів

42 користувачів – учні 5-9 класів

15 користувачів – вчителів та інших педагогічних працівників (100%)

13 користувачів – інші

У читальній залі обслуговувалися:

26 користувачів – учні 2-4 класів

42 користувачів – учні 5-9 класів

15 користувачів – вчителів та інших педагогічних працівників (100%)

83 користувача

  • Загальна кількість відвідуваньза рік становить1554рази, Середня відвідуваність бібліотеки щодня становить 4 користувачів.

Аналіз показників відвідуваності шкільної бібліотеки різними групами користувачів свідчить про те, що найбільшу активність виявили учні 2-4 класів (67%), а також вчителі.

  • Забезпеченість учнів школи підручникамиз основних навчальних предметів в 2020/2021 навчальному році становила:

1-4 класи – 100%;

5-9 класи – 80%;

Загальна забезпеченість учнів вцілому складає 90%

Робота щодо популяризації книги та бібліотеки

Прагнучи розкрити та наблизити фонд до читача бібліотекар постійно організовувала книжкові виставки, бібліографічні огляди, тематичні полички, складала рекомендовані списки літератури. Безперервно діяв цикл виставок-переглядів до знаменних та пам’ятних дат «Літературний календар».

У читальній залі протягом року було організовано 7 тематичних поличок та виставок літератури такі як: «Зірки олімпійського спорту України», «Край овіяний легендами», «Я громадянин України», «Абетка здоров’я» та інші.

На абонементі протягом року було організовано 15 тематичних поличок та виставок літератури: «Твій друг – книга », «Борись за все, що є живе», «Мово рідна, слово рідне!..», «Твої Герої Україно», «Правові знання підліткам» та інші.

Постійно здійснювалося індивідуальне інформування вчителів за темами самоосвіти, проводилася консультаційно-інформаційна робота з методичними об’єднаннями вчителів-предметників, класних керівників.

Бібліотека робила усе можливе для інформаційного забезпечення безперервної освіти педагогічних кадрів.

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931 «Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек в Україні» та листа ДУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 27.07.2020р. № 22.1/10-1499, щодо проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек, з01 по 31 жовтня 2020р. , в НВК «Новокраснянська ЗОШ І-ІІІст. – ДНЗ» було проведено місячник шкільної бібліотеки під «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів»

Основним завданням місячника бібліотеки не тільки зробити інформацію про екологічну та природоохоронну діяльність доступною для читачів, а й намагатися донести до них злободенність цієї проблеми, довести необхідність по-іншому ставитися до оточуючої нас природи.

Проведено заходи тематики: інформаційна хвилинка «Екологія і закон», де говорилося, що ніхто не може безкаранно порушувати закон природи; гра-квест «Віконце в екосвіт» для учнів 1-4 класів; виставка малюнків «Планета в руках у дітей» та фото виставка «У світі дивовижної природи»; День краєзнавства «Віртуальна мандрівка зупинками екологічної стежини НВК» для учнів 5-11 класів; День бібліотворчості, де в шкільній бібліотеці працювала екомайстерня «Екологічний дизайн»; Літературні світлини: «Природа - муза видатних людей» проводилися на свіжому повітрі для учнів 7-9,11 класів, тощо.

Проведення заходів в рамках місячника показало, що учні знають, що вивчає наука екологія. Їм відомо про проблеми з довкіллям у всьому світі, а самі вони намагаються допомогти, саджаючи нові дерева, квіти і найголовніше - проявляють бережливе та поважне ставлення до природи.

Ряд заходів було проведено в рамка Тижня дитячої та юнацької книги, який відбувся з 29.03.-02.04.2021р.: конкурс малюнків серед учнів 1-4 класів «В малюнках казка знову ожила»; свято «Посвята першокласників у читачі»; перегляд відео презентації з обговоренням «Україна – наш спільний дім»; рейд перевірка підручників, тощо

Ефективність проведених заходів було досягнуто через створення умов щодо популяризації читання, інтелектуального та культурного розвитку учнів через використання ІКТ та активних методів: ігор, вікторин, досліджень, роботи з книгою, які ґрунтувалися на демократичному стилі взаємодії, сприяли розвитку критичного мислення, ініціативи й творчості учнів.

Формування інформаційно-бібліографічної культури, навичок незалежного користувача, інформаційної компетентності особистості

Пріоритетним завданням діяльності шкільної бібліотеки є формування інформаційної культури школяра, пропаганда бібліотечно-бібліографічних знань. Ці знання поширюються шляхом бесід, консультацій у фонді, біля каталогів і картотек, а також шляхом проведення бібліотечних занять.

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, запровадженням загальнонаціонального карантину та переходом на дистанційну форму освітньої діяльності спектр бібліотечних послуг надавався користувачам бібліотеки засобами соцмереж Вайбер та електронної пошти. Протягом року вся робота бібліотеки висвітлювалася на сайті ліцею (Фейсбук)

Важливою ділянкою формування інформаційної культури школяра є пропаганда бережливого ставлення до книжки. Працівники бібліотеки здійснювали постійний контроль за дотримуванням правил користування бібліотекою, формували у читачів навички незалежних бібліотечних користувачів. Протягом року проводилися рейди- перевірки підручників. Результати перевірок висвітлювались в на організаційній лінійці ліцею та результати було занесені до рейтингу клас-лідер.

Більшість вчителів – класних керівників відповідально віднеслись до таких перевірок. В цілому підручники збережено добре, силами учнів бібліотечного актива відремонтовано більшість підручників.

Підвищення професійного рівня працівників бібліотеки

У 2020/2021 навчальному році бібліотекарка закладіу освіти, вела спрямовану роботу на допомогу учителям предметникам з вибору інформаційного матеріалу щодо проведення предметних тижнів. Також, створювала тематичні книжкові виставки на допомогу класним керівникам, учителям МО, для засідань педрад.

Заплановано проходження курсів підвищення кваліфікації бібліотекарів на наступний 2022 рік

Основні завдання на наступний 2021-22 навчальний рік

Аналіз роботи за рік показав, що бібліотека закладу на належному рівні здійснювала всебічну інформаційну підтримку освітнього процесу в школі.

У новому навчальному році бібліотека буде активно брати участь у освітньому процесі школи, як інформаційний структурний підрозділ. Робота буде спрямована на:

  • збереження та поповнення бібліотечного фонду;
  • задоволення інформаційних потреб користувачів;
  • інформаційно-бібліографічну підтримку освітньої, творчо-пізнавальної, самоосвітньої діяльності учнів та вчителів;
  • формування інформаційної культури, популяризацію бібліотечно-бібліографічних знань;
  • роботу щодо популяризації книги;
  • роботу з учнями щодо участі у конкурсах дитячого читання;
  • здійснення творчої співпраці бібліотеки, учнівського та педагогічного колективів, батьківської громади;
  • придбання необхідного технічного обладнання (каталожні та книжкові роздільники, каталожні картки).

Бібліотекарка Л.В.Борщова

Затверджую

Т.в.о. директора ліцею Марина МАТВЄЄВА

Графік роботи бібліотеки

Новокраснянського ліцею

на 2021– 2022 навчальний рік

Понеділок : 810 – 1110; 1450 – 1550

(1450 – 1550 – виконання внутрішньої бібліотечної роботи)

Вівторок : чисельник 810 – 1110; 1450 – 1550

(1450 – 1550 – виконання внутрішньої бібліотечної роботи)

знаменник 810 – 1110; 1400-1500

(1400 – 1500 – виконання внутрішньої бібліотечної роботи)

Середа : 810 – 1010; 1450 – 1650

(1550 – 1650 - виконання внутрішньої бібліотечної роботи);

Четвер : 810 – 1210

(1110 – 1210 - виконання внутрішньої бібліотечної роботи)

П’ятниця : 810 – 1110; 1450 – 1550

(1450 – 1550 - виконання внутрішньої бібліотечної роботи)

Останній день місяця – санітарний

Звіт роботи шкільної бібліотеки

Новокраснянського ліцею за І семестр 2021-2022н.р.

Шкільна бібліотека є структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу Новокраснянського ліцею. Свою роботу бібліотека організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації.

Робота бібліотеки в І семестрі 2021-2022 навчальному році була побудована згідно Закону України «Про бібліотечну справу» від 27.01.1995 №32/95 ВР, наказу Міністерства освіти і науки України від 14.05.1999 р. № 139 «Про затвердження Положення про бібліотеки ЗНЗ»; Інструкції про порядок комплектування та облік підручників та навчальних посібників, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 №1427 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 січня 2013 року за №19/22551, постанов Кабінету Міністрів України, відповідних наказів Департаменту освіти та Стратегією розвитку бібліотечної справи на період до 2025 року “Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України” (від 23 березня 2016 р. № 219)

Шкільна бібліотека має абонемент, невеликий читацький зал (на 4 посадочних місць). Для підручників бібліотека має ізольоване приміщення. На кінець 2021 року загальний бібліотечний фонд складає – 2137 примірників ; надійшло документів 460; видано документів 1350; кількість користувачів 96 (2-4 класи 27 учнів, 5-9 класи 44 учня, 25 працівники ліцею та мешканці села)

Діяльність шкільної бібліотеки в І семестрі 2021-2022 навчального року була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою.

Особлива увага приділялася широкій популяризації української сучасної літератури, літератури з питань освіти, історії і культури українського народу та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.

Так, з метою поглиблення світоглядних уявлень здобувачів освіти про Україну проведені: віртуальна подорож до дня Захисника України «Сторінками пам’яток архітектури, палаців, храмів та історії козацтва» для учнів 5-7 класів; Патріотична вікторина до Дня Гідності і Свободи для учнів 5-9 класів; виставки літератури для здобувачів освіти 1-9 класів до знаменних і пам’ятних дат (до Дня Незалежності України «Моя Україна»; до Дня української писемності та мови «Наше диво калинове - українська рідна мова»; до Дня революції Гідності і Свободи «Україна - територія гідності та свободи»; до Дня пам’яті Голодомору «Голгофа голодної смерті»; до Дня Збройних Сил України «Служити буду Україні» ).

За різними напрямками виховання здобувачів освіти ліцею оновлювались постійно-діючі книжкові виставки та полички: «Край, овіяний легендами (Луганський край)»;«Я- громадянин України і цим пишаюсь»; «Безпека життєдіяльності»; «Сім'я і школа – дві могутні сили виховання»(для батьків); «Для Вас, вчителі»; «Книги – помічники в навчанні»; «Абетка здоров'я» ; «Екологічна просвіта».

Також, щодо популяризації літератури сформовані тематичні викладки книжного фонду, такі як: «Правові знання – підліткам», «Книги-ювіляри 2021-2022 років», «Знайомтесь, новинки!»; «Правові знання – підліткам»; «До знаменних та пам’ятних дат».

Продовжувалося формування довідково-інформаційного фонду, була оформлена віртуальна книжкова виставка новинок «Українська книга – дітям!»

На бібліотечно-бібліографічних уроках діти вчились користуватися книгою і опановували навички спілкування: 1 клас «Мандрівка книжковим містом»; 2 - 3 клас«Бібліотечний експрес»; 4 клас «Науково-популярна література для молодших школярів».

Проводила міні-виставки з обговоренням до ювілейних дат письменників, видатних людей:

- 155 років від дня народження українського історика, письменника, громадського та політичного діяча Михайла Сергійовича Грушевського (1866 – 1934) 30 Всеукраїнський день бібліотек (внресень) ;

- 180 років від дня народження українського вченого, історика, письменника, публіциста, громадського діяча Михайла Петровича Драгоманова (1841 – 1895) (вересень)

- 140 років від дня народження українського письменника, драматурга Івана Антоновича Кочерги (1881 – 1952) (жовтень)

- 85 років від дня народження українського поета, перекладача, драматурга, Героя України Івана Федоровича Драча (1936 – 2018) (жовтень)

- 140 років від дня народження видатного іспанського та французького художника, скульптора Пабло Пікассо (1881 – 1973) (листопад)

- День пам'яті першого історика України-Русі Преподобного Несторалітописця (листопад)

- 155 років від дня народження видатного живописця-абстракціоніста, який жив і творив в Україні, Німеччині, Франції та Росії Василя Васильовича Кандинського (1866 – 1944) (грудень)

Бібліотекарка Борщова Л.В. протягом І семестру здійснювала системну, цілеспрямовану допомогу школярам в успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку їх творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей з використанням бібліотечного ресурсу. Надавала бібліотечно-інформаційні послуги, використовуючи традиційні (виставки, комп’ютерні презентації, інтелектуальні вікторини, тощо) та новітні бібліотечні форми і методи роботи (букросинг,«Інтерактивний кардмейкинг»: виготовлення книжкових закладок чи листівок ручної роботи. (до Всесвітнього дня бібліотек) для учнів 1-4 класів; «Дрес-код для книги»: відтворення обкладинки книги! (до Всесвітнього дня бібліотек) для учнів 5-7 класів; віртуальні виставки - подорожі, тощо).

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931 «Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек в Україні» та листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 30.08.2021р. № 22.1/10-1955, згідно розроблених рекомендацій бібліотеки України В.О.Сухомлинського щодо проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек, з01 по 31 жовтня 2021року в Новокраснянському ліцею проведено Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом «Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності». Протягом місячника були проведені заходи з використанням традиційних та інноваційних форм і методів: конкурси, малюнки, книжкові виставки, анкетування, нон-стоп: буккросінг, інформаційний паркан, смайл-опитування, тощо. У шкільній бібліотеці організовано книжкові виставки, релаксаційна зона «Територія творчості», проведено бесіди, інформаційні та бібліографічні огляди, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва

Спільно з бібліотекою села, з метою популяризації читаннясеред учнів, формуванні в них щоденну потребу в читанні, проведено конкурс «Супер-читач» щодо виявлення найактивнішого читача ліцею . За званнянайкращогочитачазмагалися12 учнів, але перемогу посіли: Трубіцина В. учениця 7 класу; Макарова В., Мурашкін Д. учні 6 класу.

Протягом семестру продовжувалася робота з формування бібліотечного фонду. На належному рівні велася робота із забезпечення підручниками всіх учнів ліцею та збереження книжкового фонду бібліотеки (облік, обробка примірників їх розміщення, робота з каталогом).

Протягом семестру бібліотечним активом проводилися рейди перевірки та оцінки стану підручників у кожного учня. Проводилися заходи щодо збереження підручників та книги. Велася відповідна робота з боржниками.

Висновки

Проведена робота бібліотеки ліцею за І семестр 2021-22 навч. року відповідно плану виконана в повному обсязі.

Проведена співпраця бібліотеки з іншими шкільними бібліотеками району щодо обміну книжок дала змогу забезпечити в повній мірі учнів ліцею підручниками.

Пропозиції

Продовжити роботу щодо задоволенню й розвитку інформаційних потреб і запитів користувачів, розширенню кола їх пізнавальних інтересів, забезпеченню дозвілля читачів, залученню нових користувачів до бібліотеки, рекламуванню бібліотеки, створенню її іміджу.

Продовжити працювати над поновленням фонду бібліотеки ліцею, покращення її комплектування методичною, науково-популярною, довідковою, енциклопедичною, художньою літературою, періодичними виданнями.

Продовжити бібліотекарці самоосвітню діяльність з підвищення професійного розвитку. (Проходження курсів ЛОІППО щодо підвищення кваліфікації бібліотекарів)

Бібліотекарка Новокраснянського ліцею Л.В.Борщова

Звіт

проведення заходів бібліотеки Новокраснянського ліцею в рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом

«Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності»

(з 04.10-05.11. 2021р.)

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931 «Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек в Україні» та листа ДУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 30.08.2021 №22.1/10-1955, з 04 жовтня по 05 листопада в Новокраснянському ліцеювідбувся Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом «Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності»

Головна мета Всеукраїнського місячника – сприяння поглибленню пізнавального інтересу учнів до рідного краю як складової України, виховання у них поваги і шанобливого ставлення до історико-культурної спадщини, пробудженню почуття національної свідомості, любові та поваги до своєї Батьківщини.

Пріоритетні завдання бібліотеки:

- поширення краєзнавчих знань для учнів ліцею через організацію просвітницької діяльності за допомогою сучасних форм і методів;

- популяризація краєзнавчих матеріалів традиційними засобами бібліотечної роботи: книжкові виставки, огляди літератури;

- надання консультацій читачам з питань виявлення краєзнавчої літератури;

- виявлення рівня активно життєвої позиції читачів щодо господарського ставлення до навколишнього середовища,.

- доповнення краєзнавчої кімнати ліцею рукописами, архівами з історії села через дослідницьку роботу учнів.

У рамках місячника було проведено ряд цікавих та захоплюючих заходів.

Відкриття Всеукраїнського місячника бібліотеки ліцею почали з інформаційної хвилинки «Від краєзнавства до краєлюбства». Члени бібліотечного активу розповіли учням 1-9 класів про значення краєзнавства, як науки в поєднанні з географією, геологією, природознавством, населенням своєї території та головну мету та завдання краєзнавчої роботи місячника.

Протягом першого тижня провели конкурс на кращу емблему та девіз Всеукраїнського місячника серед учнів 2- 9 класів. Найактивнішими учасниками конкурсу виявилися учні початкової ланки та посіли такі місця: І місце Калугін Ромео учень 4 класу; ІІ місце Долженко Єлізавєта учениця 4 класу та ІІІ місце Ліхачов Максим учень 2 класу. Із учнів старшої школи прийняли участь тільки два учня: Кліменко Марина та Трифанова Ніна учениці 8 класу.

Проведено анкетування читачів «Мій вклад у розвиток рідного краю» для учнів 5-9 класів, з метою: визначення відношення доприроди в учнів; формування здатності та вмінь піклуватися про природні об’єкти, залучення до активної природоохоронної діяльності; виховання відповідального ставлення до своїх вчинків

Анкета складалася із трьох запитань:

1. Що ти зробив і що міг зробити корисного для захисту природи?

2. Який свій вчинок ти вважаєш найгіршим у ставленні до природи?

3. Що на твою думку , люди могли б зробити корисного для охорони навколишнього середовища?

5 клас

Курінний Віталік жалкує, що зламав маненьке деревце; Старікова Наталка робить годівнички для птахів та доглядає птахів які хворіють, лікує їх та випускає на волю.

Майже всі учні висловилися щоб зробити в селі заповітну зону щодо збереження рослинного фонду, щоб люди не мали доступу без пропуску до лісу.

6 клас

Для захисту природи учні зробили годівниці. Пропонують більше насаджувати дерева. Діти не смітять у лісі, а ні на вулиці. Вважають, що треба доносити інформацію до адміністрації села, а саме: не палити сухостій; не руйнувати грибниці; не чіпати гнізда птахів. За порушення цих правил у лісі ввести великі штрафи, так вважає Бєлєнкова Оксана.

7 клас

Діти висловлювалися на захист природі, говорили, що не кидають сміття у лісі, а майже намагаються його прибирати.

Чемерис Михайло зламав гілку дерева та вважає що його вчинок є найгіршим і йому досі дуже прикро.

Учні Чемерис М. та Малахова Вероніка порадили випустити агітаційні листівки зі зверненням до народу щодо збереження природи: не смітити, не ламати дерева, не займатися браконьєрством.

8 клас

На запитання №1 учні висловлювалися на захист природі: Акіншина Анастасія бажає створити команду однодумців для рейдів виявлення викидів сміття на території села та лісової зони. Долженко Катерина пропонує рейди перевірки щодо розведення безконтрольних вогнищ у лісі. Мухіна Надія мріє влаштувати прибирання від сміття пляжів річок с.Новокраснянки (Гнила, Мечетна, Красна, тощо)

На запитання №2 учням було прикро за те, що вони раніше могли кинути сміття на вулиці , або в лісі.

На запитання №3 учні відповіли, що треба не смітити, не ламати квіти, не вбивати тварин. Для охорони довкілля треба насаджувати та поливати рослини. Внуков Олександр розповів, як він врятував двох пташенят які випали з гнізда.

9 клас

Учні висловлювалися про добрі вчинки: Мацегора Євген пам’ятає, як прибрав сміття біля річки; Старікова Орина теж прибирала пластикові пляшки біля річки. Та, бажають щоб усі люди ставилися до природи по доброму, а саме: поливали рослини, насаджували дерева, не викидали сміття особливо посеред лісу.

Висновки:

Відповіді учнів 5-9 класів на запитання анкети показали, що більшість дітей успішно проводять роботу з оздоровлення довкілля. Майже 100 % респондентів займають активну життєву позицію, не байдужі до екологічних проблем в рідному населеному пункті та в Україні вцілому.

Проведено день бібліотворчості, в рамках якого працювала екомайстерня «Осінній дизайн». Бібліотекарка, з метою розширення в учнів знань про різноманітність природи, розвитку вміння та навичок роботи з декоративно-ужиткового мистецтва; виховування дбайливого ставлення до природи рідного краю, провела майстер-класи «Веселі ідеї» з учнями 2-4 класів. Учні 2 класу разом з класним керівником Мірошниковою Л.В. нагороджені подякою за активну участь.

Протягом п’ятниці (08.10) проведено цикл заходів, які відбувалися на перервах - Нон-стоп, а саме:

- на ІІ поверсі ліцею було створено читальну зону для учнів 5-9 класів та проведено буккросинг з літератури краєзнавчої тематики, з метою формування і обміну між учнями знаннями проприродуі історію рідного краю та України .

- працював інформаційний паркан, де протягом дня учні робили короткі вислови про рідний край, малюнки, писали повідомлення за тематикою Всеукраїнського місячника. Найактивніші учні 7 класу нагороджені подякою

- на І поверсі для учнів 2-4 класів проведено смайл-опитування: «Що таке краєзнавство?» Діти на веселих смайликах писали відповіді та щирі побажання в роботі бібліотеки.

Проведено фотоконкурс «Чудовий край – чудової краси!» для учнів 1-4 класів, з метою сприяння самореалізації творчого потенціалу дітей, розширення їх світогляду , виховання культури та сімейних цінностей.

Класними керівниками 1-9 класів проведено класні, краєзнавчі години «Земля квітучої краси, я бережу твою природу» ,

Протягом місячника спільно бібліотекарка та бібліотечний актив провели рейд-перевірку підручників для учнів 1-9 класів. Мета рейду: перевірити оформлення підручників учнів до нового навчального року та їх наявність за розкладом уроків згідно відповідних вимог користування книгою;розвивати бажання бути охайним, берегти шкільне майно, прищеплювати інтерес, любов до книги; виховувати дбайливі звички щодо поводження та використання підручників на уроках та вдома

Рейд проводився в два етапа: І етап (11-13.10) – виявлення порушників, ІІ етап (15.10.21) – перевірка усунення порушень учнями, які отримали зауваження. На підсумковій перевірці підручників виявлено, що учні відреагували на зауваження та усунули порушення. На засіданні бібліотечного активу прийнято рішення взяти до контролю учнів, які не мали підручників за розкладом уроків, а саме: Богомолов Шандер, Чернявська Ганна учні 9 класу; Редюк Михайло, Мурашкін Данило учні 6 класу, Горбачова Сандра учениця 4 класу та Конотоп Аліна, Шульц Олексій, Очиченко Денис учні 2 класу та перевіряти їх один раз на місяць щодо відповідності підручників за розкладом уроків.

Висновки:

- кращу роботу зі збереження підручників проводять учні 1, 2, 4 класів. Майже всі книжки учнів обгорнуті та мають наклейки з орієнтирів прізвищ, ініціалів;

- серед учнів 5-9 класів, слід відмітити найкращих учениць, які підготували підручники до повної готовності та відповідності до нового навчального року, це Долженко Катерину; Кліменко Марину учениці 8 класу;

- довести інформацію про порушників збереження підручників (шкільного майна) класним керівникам для проведення бесід з учнями щодо профілактики порушень правил збереження книги;

- вести контроль за учнями, які отримали зауваження щодо не відповідності підручників за розкладом уроків: Богомолов Шандер, Чернявська Ганна учні 9 класу; Редюк Миайло, Мурашкін Данило учні 6 класу, Горбачова Сандра учениця 4 класу та Конотоп Аліна, Шульц Олексій, Очиченко Денис учні 2 класу;

- списки учнів, які не відреагують на зауваження передати на розгляд учнівського самоврядування козацької республіки «Ватра»;

- за підсумками рейду рої 5-9 класів (за кількістю зауважень) посіли місця: ІІ місце отримав 8 клас; ІІІ місце – 5 клас; ІУ місце - 7 клас; У місце – 6, 9 класи . Результати додати до рейтингової таблиці Козацької республіки «Ватра».

З метою розширитизнаннядітей про бібліотеку, популяризувати читаннялітератури, сформуватищоденну потребу у читанні книг, проведено конкурс «Супер-читач» щодо виявлення найактивнішого читача ліцею . За званнянайкращогочитачазмагалися12 учнів. Загалом за підсумками формулярів читачів, з початку 2021 року найбільше прочитали книжок бібліотеки села та бібліотеки ліцею такі учні: Трубіцина Вероніка – 140; Макарова Валерія - 63, Мурашкін Данило - 42, Акіншин Денис - 47, Красніков Ваня - 20, Мурашкін Богдан - 25, Долженко Ліза - 22, Горбачова Сандра – 28, Курінна Варвара – 8, та читачі, які відвідували бібліотеку заради своєї сім’ї: Очиченко Володимир – 120, Конотоп Аліна – 116, Базикіна Олеся -71 книг та журналів.

Посіли переможці, серед молодшої ланки: Акіншин Денис учень 4 класу – І місце; Горбачова Сандра учениця 4 класу - ІІ місце; Долженко Ліза учениця 4 класу – ІІІ місце; серед старшої ланки: Трубіцина Вероніка учениця 7 класу - І місце, Макарова Валерія учениця 6 класу – ІІ місце, Мурашкін Данило учень 6 класу – ІІІ місце

Не можна не визначити учнів, для яких найбільшими цінностями є читання у колі сім’ї. Тому в номінації «Найкращий користувач бібліотеки» посіли такі учні: Очиченко Володимир учень 9 класу – І місце; Конотоп Аліна –ІІ місце та Базикіна Олеся ІІІ місце учениці 3 класу.

Протягом місячника діяла книжкова виставка «Немає кращої землі, ніж та, що зветься рідним краєм», з метою зацікавити учнів з історії села, популяризувати краєзнавчу літературу письменників Луганщини; залучати молодь до активного пізнання рідної землі.

Висновки

Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек довів, яку велику роботу щодо пропаганди книги, читання та творчого розвитку дитини проводить бібліотека.

Заходи, які відбулися в рамках місячника шкільної бібліотеки, проведені на достатньому рівні, з урахуванням вікових особливостей дітей, відповідали цілям та виховним задачам.

Протягом жовтня були проведені заходи з використанням традиційних та інноваційних форм і методів: конкурси, малюнки, книжкові виставки, анкетування, нон-стоп: буккросінг, інформаційний паркан, смайл-опитування, тощо. У шкільній бібліотеці організовано книжкові виставки, релаксаційна зона «Територія творчості», проведено бесіди, інформаційні та бібліографічні огляди, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва

У зв’язку з епідеміологічною ситуацію в країні щодо стрімкого підвищення рівня захворюваності на COVID-19, через введення дистанційного навчання в ліцеї не проведено благодійної акції «Врятуй дерево рідного краю – здай макулатуру!», а також продовжується робота зі створення відео- літопису села для краєзнавчої кімнати ліцею та планується провести прес – конференцію «Історії забуті сторінки» найближчим часом.

Пропозиції

Провести благодійну акцію «Врятуй дерево рідного краю – здай макулатуру!», а також закінчити відео- літопис села та провести прес – конференцію «Історії забуті сторінки» на при кінці листопада (після виходу з карантину старшої школи)

Нагородити найкращіх читачів, які долучилися до організації та проведення місячника на організаційній лінійці ліцею

Бібліотекар Борщова Л.В.

Затверджую

Т.в.о директора. Марина МАТВЄЄВА

План

проведення заходів бібліотеки Новокраснянського ліцею в рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом

«Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності»

(з 04.10-05.11. 2021р.)

Назва заходу клас дата відповідальні
1. Відкриття Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек: інформаційна хвилинка «Від краєзнавства до краєлюбства» 1-9 04.10 Бібліотечний актив; Л.В.Борщова
2. Конкурс на кращу емблему та девіз Всеукраїнського місячника 2-9 04 - 05.10 Бібліотечний актив; Л.В.Борщова
3. Анкетування читачів «Мій вклад у розвиток рідного краю» 3-9 05-07.10 Бібліотечний актив; Л.В.Борщова; класні керівники
4. День бібліотворчості: робота екомайстерні «Осінній дизайн»; майстер-класи «Веселі ідеї»; 1-4 07.10 Бібліотечний актив; Інтелектуально-мистецький осередок; ПО; Л.В.Борщова
5. Нон-стоп (цикл заходів на перервах): - буккросинг з літератури краєзнавчої тематики; - смайл-опитування: «Що таке краєзнавство?»; - інформаційний паркан (короткі вислови, малюнки, повідомлення за тематикою Всеукраїнського місячника). 1-9 08.10 Охоронно-порядковий осередок; ПО; Л.В Борщова, Бібліотечний актив
6. Краєзнавчі класні години «Земля квітучої краси, я бережу твою природу»» 1-9 08.10 Класні керівники
7. Фотоконкурс «Чудовий край – чудової краси!» 1-9 11.10 Л.В. Борщова; Бібліотечний актив; класні керівники
8. Благодійна акція «Врятуй дерево рідного краю – здай макулатуру!» 1-9 11-13.10 Охоронно-порядковий осередок; ПО; Завгосп; Л.В. Борщова; Бібліотечний актив
9. Рейд-перевірка підручників 1-9 11.10-22.10 Л.В.Борщова; Бібліотечний актив
10. Прес –конференція «Історії забуті сторінки» 5-9 04.11 Спортивно –туристський осередок О.В. Богомолов; Л.В. Борщова; Бібліотечний актив
11. Конкурс «Супер-читач» виявлення найактивнішого читача ліцею 2-9 Протягом місячника Л.В.Борщова, С.В.Внукова (бібліотекарка сільської бібліотеки
12. Виставка – панорама «Немає кращої землі, ніж та, що зветься рідним краєм» 1-9 Протягом місячника Л.В.Борщова
13. Написання літопису (відео) для краєзнавчої кімнати ліцею 7-9 Протягом місячника Л.В.Борщова; Бібліотечний актив
14. Написання літопису (відео) для краєзнавчої кімнати ліцею 1-6 Протягом місячника Класні керівники
15. Підготовка рекламно-іміджевої продукції для бібліотеки з краєзнавчої тематики (плакати, листівки) 1-9 Протягом місячника Класні керівники, Л.В.Борщова
16. Розміщення на інформаційному стенді матеріалів про проведення заходів Всеукраїнського місячника Протягом місячника Бібліотечний актив; Л.В.Борщова
17. Нагородження найкращих читачів, які долучилися до організації та проведення місячника на організаційній лінійці ліцею Протягом місячника Л.В.Борщова

Бібліотекарка Л.В.Борщова

І. Робота з читачами

Залучення учнів до читання та роботи у бібліотеці

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1. Перереєстрація та запис нових читачів. Вересень, жовтень Бібліотекар
2. Обслуговування учнів, вчителів, батьків. Постійно Бібліотекар
3. Екскурсії до шкільної бібліотеки першокласників. Жовтень Бібліотекар
4. Проведення бесід про правила користування бібліотекою. Протягом року Бібліотекар
5. Проведення заходів з ліквідації заборгованості читачів. Постійно Бібліотекар
6. Робота з формулярами читачів. Постійно Бібліотекар
7. Відзначення кращих читачів грамотами Травень Бібліотекар
8. Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. Протягом року Бібліотекар, вчителів

Індивідуальна робота з читачами

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1. Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:
  • рекомендаційні бесіди;
  • бесіди про прочитане;
  • реклама книги;
  • консультації біля книжкових виставок.
Постійно Бібліотекар
2. Виділити групи читачів за інтересами. Жовтень Бібліотекар
3. Аналіз читацьких формулярів: «Що читаємо? Як читаємо?» Лютий Бібліотекар
4. Проводити бібліографічні індивідуальні консультації:
  • рекомендаційні списки літератури;
  • бібліографічні огляди літератури;
  • тематичні бесіди з визначеної теми.
Постійно Бібліотекар

Обслуговування читачів

Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1. Організація інформаційної діяльності по спрямуванню національного самоусвідомлення і духовного становлення учнів – користувачів бібліотеки . Протягом року Бібліотекар
2. Залучення нових читачів:
  • екскурсії до бібліотеки;
  • пояснення учням правил користування бібліотекою;
  • ознайомлення з книжковими виставками, які розкривають фонд бібліотеки.
Вересень Протягом року Бібліотекар .
3. Обслуговування читачів протягом року. Систематично Бібліотекар
4. Налагодити індивідуальну роботу з читачами:
  • списки рекомендованої літератури;
  • рекомендаційні бесіди, бесіди про прочитане;
  • рекламування літератури;
  • виставка однієї книги;
  • виставка книг-ювілярів;
  • робота з формулярами читачів;
  • виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.
Протягом року Актив бібліотеки, Бібліотекар, Вчителі початкових класів
5. Продовження роботи літературно-інформаційного центру:
  • «Прочитай сам, зацікав товариша»;
  • «Знайомтесь: нові книжки»;
  • «Виставка книг-ювілярів 2021-2022 років».
Протягом року Бібліотекар
6. Оформлення інформаційних і книжкових виставок і викладок. Систематично Бібліотекар
7. Участь у Всеукраїнських конкурсах, акціях:
  • Всеукраїнський місячник шкільної бібліотеки;
  • «Книги-ювіляри 2021-2022 років»;
  • «Живи, книго!»
жовтень Протягом року Бібліотекар, Вчителі-філологи, Актив бібліотеки

ІІ. Організація книжкових фондів і каталогів

Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1. Оформлення передплати на періодичні видання. Жовтень – листопад Бібліотекар
2. Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду. Протягом року Бібліотекар
3. Оформлення документації на нові надходження та систематична звірка її з бухгалтерією. 1 раз у квартал Бібліотекар
4. Ведення чіткого обліку виданих підручників по класах. Протягом року Бібліотекар
5. Робота з фондом:
  • рознесення книг по стелажах;
  • розміщення згідно УДК;
  • оформлення книжок, подарованих у ході акції «Живи книго».
Протягом року Бібліотекар
6. Вилучення з фондів: · застарілих видань; · загублених читачами книг; · з інших причин (складання актів, вивіз макулатури, здача актів до бухгалтерії; робота із сумарними та інвентарними книгами). Протягом року Бібліотекар
7. Комплектування книжкового фонду. Протягом року Бібліотекар
8. Робота з фондом підручників: · організація видачі підручників; · організація здачі підручників; · оформлення нових надходжень; · інформування вчителів про надходження нових підручників та електронна реєстрація у таблиці адміністрації Вересень Травень Протягом року Бібліотекар
9. Створення у кожному класі куточка по збереженню книги Вересень Протягом року класні керівники, актив бібліотеки
10. Заходи по збереженню фонду: · рейди перевірки стану підручників; · робота Книжкової лікарні «Вчись і ти, як книгу берегти» (у1-4 класах); · індивідуальні бесіди з читачами. І раз на семестр Протягом року Актив бібліотеки, класні керівники
11. Ведення всіх операцій з обліку бібліотечного фонду підручників. Протягом року
12. Залучення учнів та педколективу ліцею до участі у загальношкільній акції «Живи, книго!». Протягом року Бібліотекар, Актив Бібліотеки
13. Замовлення необхідних підручників на поточний навчальний рік на Репозитарії Інституту модернізації змісту освіти. Згідно наказу МОН України Бібліотекар
14. Популяризація та вивчення бібліотечного фонду. Протягом року Кл. керівники, бібліотекар

Робота з підручниками

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Своєчасно (до 01.09) забезпечити учнів підручниками, які є у наявності. Вересень Бібліотекар
2 Вивчати стан забезпеченості учнів підручниками з урахуванням особистих підручників. Вересень Жовтень Бібліотекар
3 Продовжувати комплектувати фонд шкільних підручників. Систематично вести картотеки. Протягом року Бібліотекар
4 Замовляти необхідні підручники на поточний навчальний рік на Репозитарії Інституту модернізації змісту освіти. Згідно наказу Міністерства освіти України Бібліотекар, ЗНВР
5 Провести списання підручників загублених читачами та застарілих. За потребою Бібліотекар
6 Участь у акції «Живи, Книго!». Протягом року Бібліотекар, класні керівники
7 Проведення бібліотечних уроків. Протягом року Класні керівники, Бібліотекар
8 Провести повну інвентаризацію фонду підручників, розстановку їх по класах, найменуваннях, роках видання. Вересень, Квітень-травень Бібліотекар

ІІІ. Масові заходи з популяризації літератури

Керівництво читанням дітей

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Індивідуальні бесіди: · при запису до бібліотеки; · рекомендації щодо вибору літератури та читання, · про прочитане. Вересень – травень Бібліотекар
2 Оновлювати постійно-діючі книжкові виставки та полички: · Край, овіяний легендами (Луганський край) · Безпека життєдіяльності · Сім'я і школа – дві могутні сили виховання (для батьків) · Для Вас, вчителі · Книги – помічники в навчанні · Я – громадянин України і цим пишаюсь · Абетка здоров'я · Екологічна просвіта Протягом року Бібліотекар
3 Оформлювати тематичні книжкові полиці: · Знайомтесь, новинки! · Українська книга – дітям · Правові знання – підліткам · До знаменних та пам’ятних дат · Книги-ювіляри 2021-2022 років · Прочитав сам, зацікав товариша · Рідна мова – то доля народу Протягом року Бібліотекар
4 Добірка літератури та матеріалів щодо участі учнів у фестивалях та конкурсах ліцею: · учнівські предметні олімпіади · шкільні та районні творчі конкурси · предметні тижні Протягом року ЗНВР, Класні керівники Бібліотекар
5 Бібліотечні уроки: 1 клас І. Мандрівка книжковим містом 2 - 3 клас Бібілотечний експрес 4 клас Науково-популярна література для молодших школярів 5-6 клас Всеволод Нестайко – сонечко української літератури 7-8 клас «Що таке ІКО (інформаційна культура особистості)» або інфоподорож за сторінками улюблених книг 9 клас Навчальна книга в історії культури Жовтень Листопад Грудень Лютий Березень Квітень Борщова Л.В., Вчителі-філологи Класні керівники
6 Бібліотечні масові заходи: · «Інтерактивний кардмейкинг»: виготовлення книжкових закладок чи листівок ручної роботи. (до Всесвітнього дня бібліотек) 1-4 класи · «Дрес-код для книги»: відтворити обкладинку книги! (до Всесвітнього дня бібліотек) 5-7 класи · заходи за окремим планом в рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом «Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності» · Сторінками пам’яток архітектури, палаців, храмів та історії козацтва (віртуальна подорож до дня Захисника України) 5-7 класи
  • «Патріотична вікторина» (до Дня Гідності і Свободи) 5-9 класи
· «Соборна мати Україна, одна на всіх, як оберіг» бібліотечний калейдоскоп (до Дня Соборності) 1-9 класи · «Пам’ятаємо, не забуваємо» цикл бесід до Дня пам’яті Голокосту; до Дня пам’яті Героїв Крут; до Дня визволення Кремінщини від німецьких окупантів · Роль ВБУ у природі та для людей» до Всесвiтнього дня водних ресурсiв (конкурс плакатів, малюнків) · «Герої твої Україно» цикл бесід до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав; до Дня Героїв Небесної сотні · «Тарасові дні» виразне читання 1-9 класи
  • «Посвята першокласників у читачі» свято
  • «В країні казок Андерсена» тематичний захід до Дня дитячої книги
· «Чорний біль» перегляд презентації сторінками історії аварії на Чернобильській АС для учнів 5-9 класів · «Особливості Європейських столиць» віртуальна подорож історичними місцями Європи (відео з обговоренням) для 5-9 класи до Дня Європи в Україні
Вересень Жовтень Жовтень Листопад Січень Січень Лютий Лютий Березень Квітень Квітень Квітень Травень Бібліотекар, Класні керівники
7 Інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями». Постійно Бібліотекар
8 Бібліографічні огляди: До ювілейних дат (письменників, видатних людей, міжнародних днів): Протягом року Бібліотекар
9 · Всеукраїнський місячник ШБ · Посвята першокласників у читачі Жовтень Квітень Бібліотекар Вчителі

ІУ. Робота з активом бібліотеки

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Вибрати актив бібліотеки. Скласти план роботи активу бібліотеки. Вересень жовтень Бібліотекар Педагог-організатор
2 Проводити в бібліотеці засідання активу з питання роботи з книгою. Щоквартально Бібліотекар
3 Проводити рейди перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення до навчальної книги. 1 раз на семестр Актив бібліотеки Бібліотекар Педагог-організатор
4 Залучити актив до роботи: Ø з ремонту книг (діяльність книжкової лікарні); Ø щодо роботи з боржниками; Ø щодо збереження навчальної літератури у класах ; Ø з обробки літератури, яка надійшла до бібліотеки; Ø щодо залучення учнів до читання. Протягом року Актив бібліотеки Бібліотекар
5. Практичне заняття «Робота на абонементі» - переєестрайція карток читачів, відповідність, актуальність клієнтської бази Лютий Бібліотекар
6. Практичне заняття «Обробка партії книг у бібліотеці»: · написання каталожних карток; · поповнення каталогів; · рознесення книг по стелажах, правильне їх розміщення. Зимові, весняні канікули Бібліотекар
8. Заходи по збереженню фонду підручників: · рейди перевірки стану підручників; 1 раз на семестр Актив бібліотеки Бібліотекар
9. Участь у заходах: · Всеукраїнського місячника ШБ · Посвята першокласників у читачі. За планом Актив бібліотеки, Бібліотекар, Класні керівники

У. Робота ДБА

Для забезпечення якісного інформаційно-бібліографічного обслуговування педколективу, учнів та батьків бібліотека і надалі приділятиме першочергову увагу довідково-бібліографічному апарату:

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Поповнення і впорядкування каталогу і картотек: · «Картотека підручників»; · «Картотека нових надходжень». Протягом року Бібліотекар
2 Консультативні години «Робота з картотеками». За необхідністю Бібліотекар
3 Пояснення учням правил користування ДБА. За необхідністю Актив бібліотеки Бібліотекар
4 Проводити бібліографічні огляди літератури, перегляди літератури до знаменних дат, до дат народження письменників, свят. Протягом року Бібліотекар
5 Робота з тематичними папками. Їх рекламування й використання в навчально-виховному процесі. Протягом року Бібліотекар
6 Перевірка та корекція рекомендаційних списків художніх творів, що вивчаються за шкільною програмою для учнів 1-9 класів на 2021-22 н.р. Серпень-вересень Бібліотекар
7 Створення картотеки художніх творів, що вивчаються за шкільною програмою для читачів 1-4-х , 5-9 класів на 2021-22.р.. Серпень-вересень Бібліотекар

УІ. Робота з педагогічним колективом

№ п/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1. Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури (виставки нових видань) Постійно Бібліотекар
2. Оформлення книжкових виставок до педрад. За потребою Бібліотекар
3. Брати участь у педрадах, семінарах, МО. Протягом року Бібліотекар
4. Поповнювати матеріалами раніш оформлені картотеки. Постійно Бібліотекар
5. Індивідуальне інформування вчителів, що атестуються. Постійно Бібліотекар
6. Брати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів. Постійно Бібліотекар
7. Інформувати вчителів про стан збереження підручників класами. Протягом року Актив бібліотеки Бібліотекар
8. Допомога учителям у виборі літератури щодо проведення масових заходів. Протягом року Бібліотекар
9. Допомога класним керівникам початкових класів книжковими добірками щодо організації уроків позакласного читання. Протягом року Бібліотекар

УІІ. Робота з батьками

Шкільна бібліотека допомагає батькам у вихованні в учнів любові до книгита культури читання. А батьки в свою чергу, надають допомогу у збереженні шкільних підручників.

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Проводити консультації з батьками по ремонту книг та збереженню навчальної літератури . Протягом року Бібліотекар
2 Вести пропаганду літератури для батьків з виховання дітей. Протягом року Бібліотекар
3 Продовжувати поповнювати папку для батьків «Читання і бібліотека у житті вашої дитини». Протягом року Бібліотекар
4 Провести анкетування учнів щодо виявлення їх інтересів у читанні (5-9 кл.) Січень-лютий класні керівники Бібліотекар
5 Поповнювати сторінку бібліотеки шкільного сайту «На допомогу батькам та учням». Протягом року Бібліотекар

УІІІ. Підвищення кваліфікації.

№ з/п Назва заходів та технологій Термін виконання Відповідальний
1 Знайомитися з новими надходженнями, періодикою. Протягом року Бібліотекар
2 Взяти активну участь у роботі районного методоб’єднання шкільних бібліотекарів. За планом МК Бібліотекар
3 Підвищувати і вдосконалювати професійний рівень. Протягом року Бібліотекар
4 Спілкуватися з шкільними бібліотекарями району, ділитися своїм та переймати їх досвід . Протягом року Бібліотекар
Кiлькiсть переглядiв: 231

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.